"rättikässää"

Moi.

Raskaana ollessani suunnittelin tekeväni käsitöitä oikeen urakalla kun olen kotona PikkuNeidin kanssa. Mutta ja vielä ja mitä?

Olen saanu tehtyä loppuun yhdet lapaset ja aloitin PikkuHerralle tekemään myös lapasia ja ne on edelleen kesken. 🙈 Ja taitavat olla jo pienetkin. Ja tämä siis tässä nyt tämän talven aikana. En ole yksinkertaisesti ehtinyt. En edes ymmärrä mihin aika on mennyt 🙄

Omat käsityöt rajoittuu lähinnä kutomiseen. Oon tehny eniten sukkia ja lapasia. Myös pari pipoa, joita ei voi käyttää koska kudoin ne kutittavasta langasta 😂 käytin seiska veikkaa ja ei kutita jalassa mutta otsassa kyllä 🤦🏼


Haluisin kovasti oppia ompelemaan, joten hankin ompelukoneen käytettynä kympillä. Olen ommellut viimeksi yläasteella. Ompelukoneajokortti on👍 se vaan että mitä sitä ompelisi? Ja mistä kangasta kun ei ole enään lähellä kivijalka kangaskauppaa? Onko enään edes kangaskauppoja?

Käsitöiksi luen myös muut kädentaidot ja askartelut. Itse kokeilin tehdä pari viikkoa sitten pillikransseja. Niistä tuli ihan nättejä. Olen myös tehnyt pari ovikranssia pari vuotta sitten. Toki tein valmispohjiin eli lähinnä koristelin.


Makrameen teko kiinnostaisi... Onkohan se vaikeaa? Mistä sais hyviä ohjeita? Mistä materiaali mahdollisimman edukkaasti?

En ole itse kovinkaan luova sinänsä ja tykkään noudattaa ohjeita. Leipomisessa harvoin sovellan vaan seuraan ohjeita tarkkaan. Samoin käsitöiden kanssa. Minulla ei sillä tavalla ole "silmää", että osaisin päässäni suunnitella jotain ja näkisin sen mielessäni valmiina. Voikohan luovuutta opetella? Luovat ihmiset ovat mielenkiintoisia ja ihailen luovuutta kovasti. ❤️
Yställe tehdyt conversen tennarit ❤️


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kirppistelyä.

Hei.